fredag 23 mars 2012

Konst, bullar och fredag!

Christina Kulin och hennes elever i Språkintoduktionsklassen SI11 visar prov på härlig skaparglädje.



Efter lunchen hejdas tre glada lärare från Ragnhild!
Edina, Lizette och Cajsa från BF09 säljer fikabröd till förmån för Barncancerfonden. Härligt tjejer! Funkar inte det ena så försöker man med något annat. Det är så vi driver projekt - se möjligheter istället för hinder!


Och idag är det fredag. En annorlunda fredag! En stor grupp lärare är inne i Stockholm på utbildning kring GY11, bland annat bedömning, kurser osv. Här rullar det på med specialschema för deras klasser. Vi tackar Amnesty, Telgebostäder, Familjerätten, Syv och före detta eleven Oskar Borg för förmedlande av andra kunskaper och information än den som vi hittar i läroböcker.

2 kommentarer:

idis1990 sa...

Hej Gunilla!
Jag är inne på din blogg var enda dag. Och nu kände jag för att skriva en liten kommentar.
Själv har jag det underbart här uppe i Sundsvall där jag nu mer bor hos min syster. Jag har flyttade hit för att studera Teckenspråk på Härnösandsfolkhögskola men hoppade senare av nu i december strax innan jullovet då jag kände att det blev för mycket. men ska snart studera nu igen fast inte teckenspråk den här gången, utan någonting helt annant.
Hoppas du mår bra. Får försöka besöka dig någon dag.
Med vänliga hälsningar
Ida Thurgren från Bf 2010

Gunilla sa...

Heeej Ida, va kul att höra från dig! Ja, du måste titta in när du är i stan - lova det!

Kram och Glad Påsk!