tisdag 5 april 2011

Bland ungdomar

Idag var jag på Elevrådets årsmöte här på skolan. Nyfiken. Vi visste att Jacob med största sannolikhet skulle väljas till ordförande. Här ovan ser ni Jacob Ryd SP2 till vänster bredvid avgående ordförande Björn Runow NV3.
Den valda styelsen som lovat att arbeta för Igelstavikens elever och skola är nu:

Ordförande: Jacob Ryd

Styrelsemedlemmar: Silvia Eichoue SP1B till vänster och Matilda Gustafsson SP1A till höger på bild. Övriga medlemmar i styrelsen är Cajsa Svanbäck BF2, Elischa Shabou IDP2, Chanell Ceylan OP1 och Sara Rönnby NV2. '

Vi önskar den nya styrelsen varmt lycka till i sitt arbete!

Vi har en jättefin matsal här oå skolan, med god mat och sallader. Jag har liksom mitt favoritbord...eller i alla fall favorithörn. Vid "mitt bord" satt tre killar från RM3 idag. Trevligt! Jag ler nu när jag tänker på så mycket vi hann prata om.

Kolla får ni se ett litet axplock av våra samtalsämnen:

MUSIK- det finns så många olika stilar. Vad fanns när jag var ung? Jamen det var ju Betales eller Stones, Elvis eller Tommy. Och sedan kom de svenska popbanden med unga (söta) gossar. Jag gillade Ola & the janglers! Nu lyssnar jag gärna till Ska-musik, psalmer, dansband, Winnerbäck, Lundell, Pernilla Andersson.....

MOBILER- ja det hade ju inte vi. Kanske en frihet. Vi hade inte samma koll på varandra, Vi skildes åt med frasen - hejdå vi ses! Nu säger ungdomar - hejdå vi hörs!

ELFRI DAG- killarna leker med tanken på vilken panik det skulle bli om man förbjöd, datorer och mobiler en dag...alltså inte ens FB skulle funka. Panik!

TOMTAR- roliga berättelser om Tomten på Kanarieöarna, och berättelse om besvikelsen när man kom på att Tomten och morfar hade likadan ring! Världen rasade samman!

Ja jäklar vad man hinner snacka under en liten lunch!

Inga kommentarer: