torsdag 22 april 2010

Tja, det är i alla fall första gången jag ser ett så'nt här kvitto.
Råttor! Men jag kan intyga att efter ha varit med en stund på en biologilektion där man dissekerade stora amerikanska maskar att det här kommer att bli lärorikt. Jag ska banne mig ta reda på när rådisarna ska ingå i utbildningen, så jag smyga in då också.
Som alltid - Gabriel är smittande glad och har alltid ett vänligt ord till mig.Jag tittade in i Samlingssalen där Lotta och lärarna informerar om olika val inför höstterminen för OP och BF, ettor och tvåor. Här pratar Helena ,till vänster på bilden, om MatteB.

Och Lotta har ett stort arbete som studie-och yrkesvägledare att informera om allt inför elevernas val. Högskoleinriktning? Ledarskapsinriktning? Psykologi A? Svenska C? Osv osv osv...
Alla köper inte råttor! Mycket pengar läggs på studenten. Bland annat lite sköna studentkläder. Pose Ida!

Hallå i luckan!
-Å, va vi längtat tillbaka till skolan! Nu har vi fått information om valen...lite svårt är det, men det fixar vi!

Snart är det lunchdags och därefter utbildning för mig i Södertälje Stadshus.
"Administratören i fokus" om lagar och regler, allmänna handlingar och dokumenthantering.
Mot skolbänken för mig alltså!

Inga kommentarer: