fredag 22 oktober 2010

Jösses vad tiden går fort!

Det är som vi brukar säga: fredag igen. Igår var jag ledig. Jag passade på att ta ut lite komptid eftersom eleverna var lediga. Ni var ju endast här under ert samtal med er mentor. Till nästa gång vi har utvecklingssamtal är det viktigt att vi fixar ritningar över de två våningarna med klassrum. Flera hade svårt att hitta rätt sal i rätt tid. Jag hörde att "det var så tomt i Luckan".

Men här mina vänner är det inte tomt. Jag tror det här gänget kollade i en skolfotokatalog.Och här då!
Så här pluttinuttiga blir vi vuxna när det kommr en bebbe på besök. Stackars Kajsa, undrar om vi ens hälsade på henne. Det var i alla fall mysigt med besök av lilla Tifa och lediga mamma Kajsa. också vår nypensionerade lärare Anna Peterson var på besök med nybakta bullar.

Rätt var det är så ....kikar nå'n goding in genom Luckan - hej Gunilla, vad gör du? Hej Chris, jag försöker jobba lite. De flesta, nästan alla mina uppgifter här på skolan är kul.

Men att behöva skura bord rena från klotter det är banne mig inte en ok arbetsuppgift. Onödigt! Det är ju själva den att det ens ska behövas. Vi måste komma till rätta med klottret på bord och bänkar! Skärpning med skolans material - skärpning, säger jag....och i vanlig ordning så är gäller det endast några få elever...men det är för många ändå! Vi har inköpsstopp och kan varken köpa nya bord eller soffor...eller vad det nu är som "går sönder".
Nu måste vi hjälpas åt!
Gnäller jag? Ja kanske, men det behövs! Puss på er - skärp er!

Och första snön!!!!
Burr burr...inga snögubbar eller snölyktor än.

Inga kommentarer: