onsdag 27 oktober 2010

Utskällning!

Jag har varit sjuk i två dagar.
Imorse kom jag tillbaka till min Lucka igen...och en utskällning var det första jag fick! Jag blev så glad!
-Var har du varit? Det har varit alldeles tomt! Du får inte vara sjuk!
Gör inte om det!!!







Några klasser ska prova ut sina studentmössor i eftermiddag.
-Va otäckt! sa en IDP-trea.
-Varför då?, undrade jag....vill du inte ta studenten?
-Jooo, men jag vill ju inte skiljas från klassen ju!

Jag känner igen det där. Redan nu börjar treorna få lite av separationsångest. De börjar bli varse att de ska vända på bladet. Snart börjar ett kapitel i deras unga liv. Alla beslut och val de måste göra ....de stressar våra ungdomar. I alla fall de som inte är säkra på vad de vill. Idag finns det så otroligt många möjligheter känns det som....ibland lite för många om jag får tycka. Man ska jobba och tjäna pengar, man ska flytta ihop med sin kärlek, man ska backpacka, man ska se hela världen, man ska plugga vidare....

Allt funkar inte att göra samtidigt!
Tag det lugnt ungar!

Inga kommentarer: