måndag 1 november 2010

Man kan höra en knappnål falla

Höstlov och här är tyst så tyst.
Jo, det förstås alla lärare, rektorer och administrativ personal är här. Lite surr är det allt, men inte som när vi har våra elever här. Under förmiddagen har vi varit i samlingssalen och pratat om Vision och mål för Igestavikens gymnasium samt om GY11.

Lärarana har också jobbat i arbetslag och ämneslag och skall fortsätta så resten av dagen samt tisdag och onsdag. Många är vi också som i morgon ska till Skolforum, en mässa i Älsjö.Här ser vi fyra stolta elever ur OP2. Det var klassen som utklassade Op1 och OP3 i OP-Olympiaden förra måndagen. Louis har tagit bucklan nu och ska lämna den för gravering med OP2.
Förra veckan "smyckades" skolan med sådana här små sötingar, spindelnät och annat otäckt. Elevrådet uppmärksammade Halloween. Och jag måste slå upp ordet Halloween för att stava rätt, så gammal är jag....inte sjutton hade vi en aning om Halloween när jag var yngre än vad jag är nu....hm!
Det var inte endast spindlar och spöken, nix pix....vi blev bjudna på godis också!
Tack elevrådet!

Parthena och Gresa kom glädjestrålande in till mig i fredags.
-Nu åker vi! Inte till Kina, men till Grekland. Vi får bo hos min mormor i Thessaloniki, säger Parthena...åååå, det ska bli så roligt, spännande och lärorikt.
Resan är en del av flickornas Projektarbete om 100 poäng. De ska arbeta på ett barnhem. Jag blev lovad bilder via mail eller när de kommer hem.

Glädjestrålande!
Ja tacka sjutton för det! I lördags när jag "var på stan" hamnade jag mitt i Syrianskas firande. Södertäljes allsvenska lag 2011. Och en som var riktigt glad och hade all anledning att vara stolt är Syrianskas assisterande tränare Stefan Fredriksson. Stefan är tillsammans med Lasse Pihl också Igelstavikens fotbollstränare. Det ni!!!

Jahaja, nu ska jag fortsätta att städa. Jag städar här lite backstage ni vet. Nu kan man i alla fall komma in där. Kommer förmodligen att åka till Viksängens second hand med tre, fyra och till och med fem år gammalt kvarglömt!

Radions P1 står på...men snart behöver jag nog lite mera liv i Luckan....ska leta nå'n musikkanal tror jag.

Over and out!
Jag hoppas att ni har det bra på lovet!

Inga kommentarer: