torsdag 25 november 2010

Gymnasiemässa

Nu pågår gymnasiemässan i Älvsjö. Vi har naturligtvis personal och elever på plats. Vår lärare Nyman var där under förmiddagen och kunde, när han kom tillbaka meddela att det var jättebra. SÖdertälje kommun hade en jättesnygg och tydlig monter. Enkel...men himla snygg! Dessutom hade vi haft många många intresserade. Många var niorna som flockats kring våra fina elever....

På bilden som man mms:ade mig kan jag skymta Chris från RM2 i mitten flankerad av två OP1-tjejer tror jag....

Hur som helst, Lotta vår studie-och yrkesvägledare säger att alla är så duktiga!

Nu på eftermiddagen är Björn och Alfred på plats och charmar nior. Fortsättning följer....

Annars....jo det sitter just nu två ragnhildare här utanför och säljer relexer. Hi hi hi...det är roligt att tjuvlyssna. Riktigt kul! De snackar Igelsta vs Ragnhild, vikten av reflexanvändning....och förstås politik!

I onsdags kom en överlycklig KP-elev in till mig och berättade strålande:
Jag har varit på varenda lektion sedan de sa till mig. Fan, va man lär sig. Vi fick frågor av läraren Petra.....16 frågor som vi skulle svara på, jag gjorde det direkt. Skitkul!

Men i måndags...ja då var det måndag. Jag mådde inget bra. Stod med två flickor i matkön. De undrade var som var felet med min "dålighet". Jag vet inte sa jag, mår tjuvis, känner mig risig....
Diagnos från flickorna: de e´nog måndag bara!!!

Och imorgon är det fredag igen!

2 kommentarer:

MrOskar sa...

Op2 elever var det :P

Förvirrad Gunilla sa...

Tack Oscar, såklart - tvåor!!!