tisdag 30 november 2010

Hej igen!

Usch usch usch, aj aj aj!
Polisen, Södertälje kommun och brandförsvaret går gemensamt ut i en kampanj och informerar kring smällare:

Smällare är förbjudna i Sverige!
•Kinapuffar
•Minikina
•Ettöressmällare
•Smatterband
•Tigersmällare

Vidare säger de:
Du måste ha fyllt 18 år för att få köpa och använda fyrverkerier!

Och så vidare, jag tror ni vet resten....med brott och straff!

Tänk er för!!!

Vi håller på att förbereda till Öppet hus, som vi har i morgonkväll! Bida och jag har med hjälp av Nyman skrivit ut finfina bilder på er. Bilder som visar på vad vi gör här! De blir så fina när jag plastar in dem!

Vi har också fått beställa fler programblad efter Gymnasiemässan i Älvsjö....vi hälsar alla nior med vänner och familjer välkomna hit imorgonkväll klockan 18.30!!

Samtidigt som jag fixade med bilderna lyssnade jag på sr.se och jag hittade ett intressant program samer i P1. Hardcoresame, trottoarlapp, nysame, gärdessame, grytlapp, helsame, halvsame, supersamer......Det pågår en strid i det samiska samhället om vem som ska ha rätt att kalla sig för same. Ett jätteintressant program. Lyssna.

Och Sara har varit i Tyskland och lyssnat på Luna Sea. Tack och lov att ungarna kommer hem helskinnade från sådana där stora konserter.
Att åka ända till Bochum för musikens skull. När jag var i den åldern...eller sådär 15-16 ni vet då på den svart/vita tiden...det fanns inte ens färgfoton... Då gillade jag Ola & the Janglers. Ett svensk band ändå från Sollentuna! Woaw!

Gulliga förstås, men vi sa ju till föräldrarna att det var för musikens skull vi skulle på Popkonsert på Johanneshovs isstatdion. Jösses, det var tider det. På vägen hem snodde vi affischer, det var nog det värsta bus jag gjort. Vi åkte runt på skoldanser på olika grundskolor och lyssnade på band som Ola & the Janglers, Mascots, Tages och Hep Stars. Men inget band var så bra som Ola & the Janglers...eller om det var att de var sötast?
Nu i mars som var fyllde gulliga Ola Håkansson 65 år. Var kommer alla gamla gubbar ifrån?

På tal om konsert. På lördag ska jag till Turinge kyrka på konsert.
"SING FOR THE HEART".
Tema kärlek och medmänsklighet. Konserten är en del i Saras och Josefines projektarbete. Flickorna går i BF3. Klockan 19.00 ska jag slå mig ner för att njuta bland annat Göran Wiklund, Madeleine Lewerth, Anna Johansson med flera. Intäkterna går till Hjärt-och lungfonden. Inträde 100kronor!
Jag lovar tjejer, jag ska inte sno affischen!

Inga kommentarer: