måndag 31 januari 2011

Södertälje Södertälje Södertälje

Tidigt i morse slog jag mig ned med dagens LT.

Ler lite när jag bläddrar igenom tidningen. Ja i och för sig, det står mycket elände som man knappast ler åt...men när jag kommer till sportsidorna är det kul.

Många bekantingar.
Vår Ågren spräckte nollan efter 39 sekunder när SSK J18 spelade i helgen - härligt Jocke! Trist att det inte räckte till seger men ändå!

Vår innebandyguru Göte Rosth uttalar sig kring Telge SIBK...och vår Emma Tällö nämns förstås!

Så läser jag om Elin Eldebrink.
Vår gamla baskettalang Elin Eldebrink återvänder till Telge. Elin lämnade klubben 2008 för att bli proffs i spanska Estudiantes och 2009 spelade hon för Rivas i samma land.
Men sedan i våras har Elin rehabiliterat en skada och målet är nu att bli helt återställd för att kunna återuppta proffskarriären utomlands.

Och duktiga härliga Bintah Drammen är tillbaka i spel för Telge efter en korsbandsskada. I artikeln nämns poängkanonen Ulrika Holmqvist och hela Telge som ju alla koppling till oss på Igelsta. Är vi stolta? Jajamen!


Tim Heed vår SSK-kille som är utlånad till Växjö omnämns. Det står om Per Nygårds, SSK:s sportchef...nä honom känner jag inte ...men hans föräldrar! När det gäller SSK J20 skriver LT om Niclas Claésson som målgörare.

Och inte nog med det. Nykvarns IF är bästa innebandylaget i Södertälje. På bild har man (naturligtvis) en Igelstakille - Tobbe Gustafsson.

LT hyllar dagens 18-åringar...så grattis Christoffer Eriksson!

Undrar förresten hur det gått för Vinko med simhoppet i England. Nå'n som vet?

Ni vet ju att på min anslagstavla där hänger jag upp upphittade nycklar med mera. Nu kom Randa och frågade efter sina nycklar. Jodå, det hade jag fått för nå'n halvtimme sedan.

-Det är så bra här, säger Randa...man får alltid tillbaka det man tappat.
Ja så är det...nästan, 9 gånger av 10 kommer grejjerna tillrätta. Det är bra!

Och Dante tycker att jag ska puffa för gratishockey imorgon.
SSK tänker slå Frölunda.
Matchstart 19.00! Biljettsläpp klockan 17.00
SSK uppmanar alla klä sig i rött!

Så var det med det!
Man kan ju tro att vi endast har idrottare här på skolan, men så är det ju inte. Jag beundrar klasserna inom Omvårdnad och Barn-och fritid också. Härliga elever som kämpar på med både teori och praktik.

Inga kommentarer: