fredag 4 februari 2011

Vi läser tidningar

Ja ni, nu fick jag Nämnaren, en mattetidskrift i min hand. I den finns en ganska stor artikel skriven av våra tidigare lärare Andreas Berglund och Per-Olof Nilsson. De skriver om deras Newtontävling som de hade här. En tävling kring matte som verkligen tog tag i många, både elever och personal. Men jag...nä, jag försökte inte ens. Kul ialla fall att läsa artikeln och tänka på Andreas och PO.

Och Filip, vår lärare läser bland annat Metro på vägen till Igelstaviken. Där hittar han en artikel om vår före detta elev Åsa Holm. Åsa berättar om sitt projektarbete här på skolan som hon gjorde som volontär i Ghana. Nu jobbar med information till ungdomar om volontärarbete. Kul Åsa!
-Jag har fått en annan syn på saker och tar inte allt för givet som att det rinner vatten ur kranen, säger Åsa till Metro.

Annars då?
Ja det vanliga tjatet om att det redan är fredag.... De flesta tycks gilla det. Och jag kan se fram mot Täljerevyn i kväll....med bland andra vår Lotta Arvidsson!
Tjo!

Inga kommentarer: