måndag 21 september 2009

Före detta elev - blivande lärare

Hej Jenny!
Idag kom Jenny förbi. Hon skulle träffa Anna-Lena för att hämta tidigare skolarbeten. Trevligt att Jenny tog sig tid att berätta om sina nuvarande studier.

Nu pluggar Jenny på Campus här i Södertälje till...håll i er nu! Hon pluggar till lärare i förskola/förskoleklass och fritidshem samt lärare i grundskolans tidigare år med inriktning mot lek-lärande och utveckling. En utbildning som tar 3½år.

Javisst, säger Jenny, jag tror att jag kommer att ha nytta av mina tidigare studier här på Barn-och fritidsprogrammet.
Absolut.
Och om jag har tur, fortsätter Jenny, så får jag göra praktik på en specialskola i Gnesta. I en klass där man använder teckenspråk. Det är mitt mål, just nu, att arbeta med barn där teckenspråk behövs.
I klassen där nere på Campus går också gamla Jossan Malmström före detta SPA-klassen här på skolan. Lycka till tjejer! Kul att ses! Kom tillbaka och berätta!

1 kommentar:

Jossan sa...

Haha Härlig blogg Gunilla. :) Denna ska jag följa och visa för alla föredetta elever jag känner ;) Kram!