fredag 18 september 2009

This is my place

Idag på lunchen satt jag och snackade med en vuxenelev först. Hon hade en hälsning från en gammal BF-student-04. Det var mysigt. Den förra BF-tjejen som hälsade hade nu gubbe, villa och två små kottar i Strängnäs.

Då kom en lärare och vi talade om besöket vi hade i förrgår. En före detta KP-elev stod i dörröppningen och log: känner du igen mig? Ett fint möte.

Utifrån det talade läraren och jag om att det är många som kommer och vi undrade varför. Vi har nog satt några avtryck under elevernas tre gymnasieår.


Salle och Niklas

Tillbaka från lunchen.
-Å, vilken lång lunch du har då!!!
Kära besökare...eller besökare förresten. De känns som våra ungar!
Salle och Niklas!

Då kunde jag ju fråga dem. Vad gör att ni släntar in här lite då och då?
-Man längtar ju tillbaka. Sista veckorna i trean gick det upp för en att snart är det slut, sa Salle. Och man börjar jobba - då förstår man hur bara man hade det här!

Niklas fortsatte att han får frågan av andra elever vad han gör här.
Vadå gör här!?
Det är ju min skola, jag var här före dig ju! This is my place! Det känns inte helt naturligt nu...det känns mer nostalgiskt.

Å, nu vill jag gå ner till mitt skåp!


Salle och Evelina (IDP3)

Och under tiden vi pratar kramas killarna om av fler lärare och elever som rör sig kring min Lucka!

HEPP

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Nej...va trist jag missar visst alla besök, både Niklas, Salle och Filip! Åh! :(