onsdag 14 oktober 2009

SPÅKSTUGA

Idag har vi haft en TEMADAG inom ramen för Svenska A för alla ettor. Det har handlat om främlingsfientlighet, utanförskap, rasism... En skådis körde en monolog och därefter följde diskussioner. En bra dag tror jag!

Och det får mig att nu på kvällskvisten att tänka på att Kajsa, vår lärare i bland annat svenska, som med bravur organiserat temadagen, igår skrev in en grej på monitorn. Kajsa skrev att nu erbjuder vi SPÅKSTUGA!

Jo just det - inte MATTESTUGA, inte SPRÅKSTUGA utan en liten SPÅKSTUGA. Gulligt va?
Jag funderade en stund, sedan ändrade jag faktiskt till SPRÅKSTUGA.

Sorry Kajsa, men jag var tvungen att berätta. Även solen har fläckar och ungar nu vet ni, precis som om ni inte visste det förut - lärare är också människor som kan göra små fel!
Små fel alltså!

HEPP!

2 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Åh bu Kajsa! Det skulle jag aldrig göra! Eller hur?

Kajsa sa...

Never ever!