tisdag 15 december 2009

Äntligen

Skolfotokatalogen har kommit till skolan. De elever, och det är nästan alla, som beställt katalogen har den nog hemma i brevlådan vilken dag som helst!
Men här bläddras det! Alla skolar, alla klasser måste kollas!


Oooops, här har vi väl bästa gänget?
Eller...?
(Fast ska sanningen fram så var det jag som tipsade om den här fina sidan)

Och utanför fönstret snöar det!
Imorse fick jag frågan vilka regler vi har här på skolan när det gäller snöbollskastning.
Eh..., inga tror jag. Ni är ju stora nu ;)

Men vi kom i alla fall överens om att snön ska vara ute!

Och på tal om hallon....så säger man visst när man bara byter samtalsämne...jo på tal om hallon - jag tänker på Elin Barnholt NV3:an. Elin är just nu i Ghana och jobbar på sitt projektarbete. Återkommer när hon landet på fosterjorden igen.

Jag ska också försöka få lite mer fakta kring Åsa och Lisas kommande resa till ....hm, var det Ghana det också ...eller. Jo jag återkommer!
Kom igen tjejer - berätta!

Nu strömmar ungarna mot matsalen och Ryssröra med pitabröd, pasta med skinksås och pasta med någon vegetarisk sås. Väl bekomme!

Och precis nu kommer Fredrik och Axel NV2 in till mig.
-Får vi visa dig en länk? Jonathan du vet, han som gick i vår klass och stack till USA för basketspel. Det går jättebra för honom.
Kolla!
Tack killar och lycka till Jonathan!


Inga kommentarer: