tisdag 15 december 2009

Idoljury?

Nej men en engagerad jury som fått det ärofyllda uppdraget att läsa ettors noveller och utse en etta, tvåa och en trea. Jag är med i juryn. Vi har haft flera veckor på oss att läsa, fundera, göra anteckningar, skriva förslag till motiveringar. Idag hade vi det slutgiltiga sammanträdet!

Det är spännande att läsa det ni skriver.
-Låt mig få tala och avbryt mig inte, för jag har inte tid att lyssna på dig. Precis klockan sex i eftermiddag kommer de och hämtar mig. I morgonbitti finns jag inte här längre.....
Och därefter fortsätter novellerna ganska olika och med "olika språk". Vi i jurun hade en del diskussioner men vi hade inte svårt att ena oss om de vinnande bidraget. På tisdag, på julavslutningen - ja då får ni och vi veta vem som skrev berättelsen som tilltalat oss alla. I dagsläget har vi ingen aning om vem som skrivit vad.
Och här ska det skrivas och jobbas.
Några grabbar i RM3 har fått ....ja får jag säga, de har fått eld i baken. Uppgifter från lärarna sorteras, lappar slängs, kopior sätts i pärmar. Klassfacket gås igenom!

Jag säger, lite taskigt kanske, men att jag inte vill se dem här i höst på massa prövningar. Jobba nu istället! För, det är precis vad många före detta studenter säger som har kännt sig tvingade att läsa upp vissa betyg. Jobba medan du går i skolan! Även om de såklart tycker det är kul att komma tillbaka hit lite då och då....
Såja, det blir ju bara det här!
Och lite eftersnack med Anna-Lena, vår biträdande rektor!


Typiskt, säger Siw och Marianne lärare på BF, när de är på väg hem.
Nu blir det ingen teater för BF2 och 3 i morgon på Dramatens Elverk. Inställt på grund av sjukdom.
Trist, men det är ju influensatider!

Hepp - Hosta i armvecket!

Inga kommentarer: