torsdag 17 december 2009

Hej mitt vinterland, nu är jag här!

Japp, så sjöng killarna som just lufsade förbi min Lucka. Det såg riktigt glada ut när de passerade här på väg till tåget.

Minns plötsligt den söta sagan om lilla kanin som jag läst hundratusen gånger på dagis.
Eller hur Nypan?

Lilla Kanin har nosen mot fönsterrutans glas
nu tror jag hela stan har födelsedagskalas
för kyrkan är en tårta med mycket grädde på

jag vill gå ut och leka när det snöar så.

Så får han varma kläder han blir som ett paket

och mössan har två strutar för öronen du vet....

Nypan är vår nyligen pensionerade BF-lärare som jag arbetat med tillsammans på dagis i Pershagen under många år. Jag vet att hon går in och kikar här ibland. Hi hi hi, hon längtar säkert lite efter eleverna, skolan och gamla jobbarkompisar.

Men snön ställer ju till det också.
Det har ringt åtskilliga insnöade elever och föräldrar idag på morgonen. Det verkar var kaos bortåt Hölö, Vagnhärad och de trakterna. Man tar sig inte ut på vägarna.
Tågen går i alla falll...inte precis enligt tidtabell, men man kan kanske inte begära allt.
Eller?

Och våra vuxenelever kommer pulsande i snön med bull-och kakfat till sina klasskamrater och lärare.
Så ska det se ut!
Våra vuxenelever termin 1 som läser till undersköterskor har julavslutning idag. De som läst sina två terminer slutar i morgon!
Grattis till utbildningen!

Inga kommentarer: