måndag 21 december 2009

Måndag

Emma i SP2 bjöd in sin morbror till sin klass i fredags.

Så här säger klassens lärare Ulrika Broddvall:
Efter att ha vänt och vridit på begreppet terrorism ur olika perspektiv så avslutades momentet i Sh B för SP2 med att den precis hemkomna afghanistansoldaten Daniel Gellerbrink kom på besök. Daniel har varit 7,5 månad i Afghanistan för ISAF. Föreläsningen uppskattdes verkligen av alla elever som fick en inblick hur livet utanför skolan, Södertälje och Sverige kan vara.
Ulrica bad mig komma in och ta en bild på Daniel. Visst gärna! Och jag blev sittandes! Det var verkligen intressant. Tyst. Man kunde höra en knappnål falla. Tyvärr var jag tvungen att ge mig av långt innan Daniel talat klart. Jag förstår det som Ulrica säger - att föreläsningen uppskattades av alla. Det märktes tydligt under den kvart jag var med.

Tack Emma och tack Daniel!

Hoppsan, Igelstaviken med inriktning idrott - det är vi det!

Mmmm, i morse när jag kom till skolan såg det så mysigt ut.
Den här da'n blir perfekt för treornas pepparkasbak i eftermiddag.
Full fart mot julen!

Inga kommentarer: