torsdag 21 januari 2010

Avdelning tjuvlyssnat

Jo jo, man får veta en del om livet när man umgås och arbetar bland ungdomar.
Det berikar!

Nu börjar snacket bli än viktigare om studentdagen och studenkampen.
-Jamen vi måste ta poäng på pepparkaksbaket för vi är inte tillräckligt snabba på Igelstaloppet.
-Men vi då...hallå, hur ska vi få poäng då, NV3 har ju bergis snabbaste tjejen!
-I alla fall, Louis är klart den bästa gympamajjen jag har haft i hela mitt liv!
-Men hur ska man få många poäng då....

Ja så fortlöpte deras samtal. De pratade vidare om betydelsen av en "lucka" och undrade om andra skolor också har luckor. Och jag vet inte, inte så många som är byggda så fiffigt som Igelstaviken tror jag.

Just nu konstaterar jag och en tjej i OP1 att det är ganska osmart att låsa in sina skåpnycklar. Av erfarenhet vet jag att det händer nästan alla nå'n gång på de här tre åren.

Inga kommentarer: