onsdag 20 januari 2010

Det drar ihop sig

Sitter här och tittar på personalens terminprogram. Det är möten, skrivtillfällen, ledningsmöten, klasskonferenser, temadagar med mera med mera. Tiden går hörrni!

Jag kommer att tänka på att nu är det snart dags för oss personal, som brukar styra med studendagen, att träffas för ett första möte. Vi måste boka studenfotograf, studentlunch....vi måste ragga serveringspersonal från år 2....yes, det börjar bli dags att drömma om blå/gula fanor, studentsång, glädje och förhoppningar!

Hur har ni det?

Så här såg det ut i juni förra året.
Den här dagen - studentdagen - det är den ni strävar mot, eller hur?
Kunskap är aldrig tungt att bära!

Jag tror att det är ungefär 100 skoldagar kvar att kämpa på!
Slarva inte bort dem!

Snart är det ni som serverade förra året som ska bli uppassade och uppvaktade.

Snart sitter lärarna med tårar i ögonen - det är svårt med avsked!
Det är det!
Ja-a det är det verkligen!

Premieutdelning!
Vilka är ni som kommer att stå här den 9 juni?

Smile! Studentsmile!

4 kommentarer:

Jonatan sa...

Den översta bilden är en av min absoluta favoritbilder!!! =D hehe och visst saknar oss väl? Jag saknar er iallafall ;)

Gunilla i Luckan sa...

Jonte, javisst är ni fina? Härlig dag det där! Och...ja faktiskt, när jag kikar tillbaka på gamla bilder...då tänker jag på er och...mmmm visst vi saknar er!

Hälsa om du möter nå'n som jag känner!!!

Jonatan sa...

Jaa, man hade så kul på igelsta!!!

Det ska jag absolut göra, men jag bor ju i Eskilstuna så det lär dröja ett tag innan jag ser/träffar någon, men jag ska hälsa så gott från dig! =)

Jossan spa sa...

härligaste dagen i mitt liv, hade så kul! Spa 3 <3 Igelsta är den bästa skolan!