torsdag 3 juni 2010

Det drar ihop sig...

...och jag får så många mysiga besök här i luckan. Som vi sa nyligen - treorna har lite separationsångest. Nu är man nästan vuxen....Här är det vår Västeråskille Teymor SP3 och Anna-Lena, biträdande rektor som samtalar. Det var en glad kille som just fått veta något betyg...

En annan lirare, jag lovade att inte nämna hans namn, har suttit en del här inne sista månaden. Lite nonchalant men snyggt uppflugen på receptionsdisken. Vi pratar om ditt och datt...om musik, om golf, om.... Trevlig kille det också.

Jag trodde i min enfald att han satt här för att snacka med mig...för att pausa lite. Men så kommer det fram - han sitter på span här inne. En riktigt gullig tjej brukar sitta i ett speciellt soffhörn och då har killen haft världens bästa plats här....jäkla ungar. Vi snackar tjejer....han visar på henne i skolfotokatalogen och på en anna flicka också....hm, hur gör man nu då?

Jadu, det är väl bara att sätta in en stöt nu innan du tar studenten!
Woaw, Tilde!
Tilde vår före detta elev pluggar i USA samtidigt som hon spelar basket. Idag jobbar hon här. Vi behövde förstärkning i lärarkåren. Tilde åker med idrottslärare Rickard och ett sällskap elever på kajakpaddling bortåt Åker och Gnesta.

När jag ser deras packning tänker jag att de behöver verkligen inte vara hungriga. Glada i hågen fördelar de mat och dryck.....och jösses - platspåsar till mobiltelefonerna!!!

Go tur ungar!

Inga kommentarer: