fredag 11 juni 2010

Phu!

Nu mina vänner har jag lagt in ett ganska stort antal bilder från studentdagen. Ni hittar dem i skolans bildarkiv under ruriken STUDENT2010 under det här läsårets bilder.
Idag har vi haft sommaravslutning för våra småpluttar, ettor och tvåor. Här är det glada NV-ettor med sina rosor de fått av sin mentor Eva Bida. Eleverna samlades med sina klassansvariga mentorer och därpå samlades vi alla i idrottssalen. Vi hade ju tänkt och planerat för avslutning i amfiteatern, men regnet ville annorlunda.

Avslutningen inleddes med Den blomstertid.
Vi premierade segrarna i Igelstaloppet för år 1 och 2. I år var det två ettor som var snabbast. Grattis Johanna Busk IDP1 och Simon Lundell Vakkuri RM1.

Rektor höll ett sommartal med en önskan om ett fint sommarlov med lagom avvägning av vila och kanske sommarjobb. Lena Asplund läste en liten fin dikt, Lotta Arvidsson sjöng Gärdestads Sol, vind och vatten. Vi sjöng förstås innan vi skildes åt, Du gamla du fria.

Och nu är det väldigt väldigt tyst här. Väldigt tyst!

Jag har några bilder från avslutningen, de kommer så småningom.

Klockan är halv fem...jag tror jag går hem nu!
Tack och hej!

Jag önskar er världens skönaste sommar!

Inga kommentarer: