fredag 19 februari 2010

Teknikens under och basket i morgon

Så är det fredag igen! Måndag fredag, måndag fredag hela tiden....

Vi har en fantastisk matsal här tycker jag och många många med mig. Idag hade vi så mycket gott att välja på; fisk, kåldolmar, pytt eller vegetarisk pytt med mera. Jag fick trevligt sällskap på lunchen av Ghada, Christina och Anders. Vi kom att prata teknisk utveckling.

Mobiler, Facebook, Twitter...Hur gammal eller rättare sagt ung kan man vara när man får sin första mobiltelefon.Vad skapar luren för vanor? Vad skapar denna ständiga uppkoppling för vanor eller ovanor. Måste man vara nåbar heeela tiden?
Vad säger ni?
När jag var ung...för några år sedan då bestämde vi kompisar var och när vi skulle ses. Hejdå vi ses, sa vi. Nu när eleverna skiljs åt låter det istället -hej vi hörs! På gott och ont. Inga föräldrar kunde ringa och kolla var vi var och med vem. De fick lov att lita på oss. Tänk på det! Nu låtsas man istället...oh oh, dålig täckning eller så tar batteriet precis slut när man som mamma ringer. Visst är det konstigt?

Vi är ju ganska många på skolan som har Facebook-konto. Gemensamt för de flesta är att vi "blir gärna vänner" med elever som tagit studenten. De som ännu studerar här talar vi med när vi ses. Det är bra tycker jag.
Vi har ju också en Fb-sida för Igelstavikens gymnasium, som ni vet. Och så finns det ju en annan Fb-sida också, den är jag väldigt glad för - nästan lite mallig faktiskt!
Kram på er!

YES! En boll till fotbollsspelet har dykt upp! Eller hur var det Amer? Jättebra, nu får vara rädda om den bollen! Lova det! Snart kommer nog Jacob med en boll också....host host!


Och varje gång jag går en trappa ner till fotbollsspelet eller nå't då blir jag så glad för våra gardiner där nere. Gardinerna, de blå och vita som hängde där tidigare var ju Ragnhilds. Nu när vi i höstas blev särbos med Ragnhild då tog de med sig sina gardiner förstås. De här är minst lika fina!

Anna-Lena och jag har lagt upp planerna för imorgon. Vi tar med en igelstaflagga till Täljehallen. Vi ska på basket. Heja heja! Kom ni med, det är gratis! Vi försöker sitta tillsammans! Håll koll efter flaggan och oss. Första matchen klockan 14.00 den andra klockan 16.04. See you!

Trevlig helg! Var rädda om er därute!

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Ja kom igen nu så bildar vi största hejarklacken!