fredag 26 februari 2010

Idag redovisade Åsa och Lisa klass SP3 sitt projektarbete. Jag kunde smyga en liten stund efter att jag varit på Krisgruppsmöte. Ingen fara - krisgruppsmöten har vi på skolan med jämna mellanrum för att ha en beredskap inför olika händelser.
Åsa och Lisa berättade om sina upplevelser i Afrika. Under tre veckor arbetade de som volontärer. Spännande! De berättade om mat, vattenförsörjning med mera med mera. Hoppas att jag får, om de har nerskrivet att jag får läsa då.

Lite långsökt koppling kanske. Idag på lunchen lärde Ghada mig mycket om hennes hemland och vi kom att prata om hur liten världen blivit de senaste åren tack vare internet, tv och andra medier. Jag berättade för Ghada att jag som är uppvuxen i lilla Nynäshamn fick åka på sportlov med pappa och syrran en dag varje år. Vi åkte till Stockholm, gick till PUB trappa upp och trappa ner. Och jag tror att jag var nio när jag såg en färgad man för första gången i mitt liv. I den stora staden Stockholm. Det var en stor upplevelse. På den tiden sa man neger och det fanns inte chokladbollar, det fanns negerbollar. Det var det första jag berättade för mamma om stockholmsresan - jag hade sett en neger! Japp, så var det då - på femtiotalet.

Visst undrar vi vad det är är för otäckt? Jag tror att jag fått kanske tusen frågor, eller nästan tusen om de olika anslagen som sitter upp på skolans väggar och anslagstavlor. Jag vet inte. Men det står SV/SO som underskrift på alla anslag. Och det gäller tvåorna vecka 11.

Patrick, Henrik, David och Wille har haft sin nattinnebandyturning nu. Äntligen. Under natten fick de värdefull hjälp av Eskil.



Segrande laget Bääälrog med Joel, Rasmus och Linus, SP1.
Mer bilder från innebandyn HÄR.

Nu - sportlov!
Jag hoppas att ni får en skön ledighet. Var rädda om er därute!
Ring skolan om ni längtar eller om det är nå't annat 08 52306250.

1 kommentar:

Anonym sa...

"världen går under för iglestavikens tvåor vecka 11"
bästa att man tar ledigt hela vecka 11 då. Jag vill verkligen överleva gymnasietiden på igelstaviken.