fredag 21 maj 2010

Full fart mot helgen

Oj här händer det grejjer!
OP3 har haft hemvärnet här. Här får Johanna hjälp av Katarina i en av alla övningar där eleverna fick agera skadade eller sjukvårdare. Det kommer att komma fler bilder i bildgalleriet.

Rugbykillarna spelade i Årsta igår. De vann med siffrorna 105-15.
Våra killar! Vilka sköna killar de är!
Mot skol-SM-final i Enköping den 1 juni!
Ännu ett sommarbesök - Malin Lövgren - hej! Det är två år sedan va? Student -08. Det är bra Malin att du kommer hit och tittar till syrran!


Och på tal om att titta till. Idag hade vi på skolan ett samtal från en annan stad....en blivande mamma. Sonen ska börja här i höst. Välkommen säger jag till killen från en av mina favoritstäder! Och som förälder till en ung man på 16 kan jag förstå att man vill veta ett och annat. Ens barn är alltid ens barn. Fast jag närmar mig de sextio kallar min pappa mig i alla fall för lilla stumpan. Vi blir aldrig vuxna i våra föräldrars ögon.

Till mamman i luren vill jag bara säga - vi gör vårt allra bästa för att eleverna här ska bli synliga och bekräftade i kombination med kunskap och idrott.
Oh oh, en liten stumpa till.
Léa och mamma Angelica Norbell, student -07 dök upp!

Så då blev det lite fredagsmysa med bebbe igen. Och ....ouups...en liten spya i knät, men inte gör det nå't när man är så där liten och gullig.
Kom snart tillbaka!


Jag tror att jag har "typ tusen" bilder att redigera till bildgalleriet...men jag har inte hunnit! Det blir bilder från OP3:s övning med hemvärnet, bilder från killarnas rugby, bilder från RM:s övning med brandförsvaret, bilder från basket och slutligen bilder från BF:s temadag i går.
Så mina vänner - var rädda om er i helgen. På måndag har vi resursdag....då hinner jag jobba med bilderna...tror jag.

Kram!

Inga kommentarer: