torsdag 6 maj 2010

Men man kan ju ändra sig

Idag har OP3 en viktig och lärorik temadag.
Undervisning i HLR...ni vet!
Hjärt-och lungräddning! Jag har smygit in och tjuvtittat och tjuvlyssnat och naturligtvis har jag fotat. Så småningom kommer bilderna i Baildgalleriet.
Här är det Karolin och Malin som snart ska få lära sig HLR på varsin liten bebbe.
Helt ok va? Min lunchplats idag.
Ser ni vattnet som skymtar där nere mellan de snart utslagna björkarna. Jag hade en trevlig pratstund med ett gäng grabbar från Sankta Ragnhild.

Sedan ner på innergården för en fika. Flickorna i SP1 blev intresserade av mitt armband. Ja visst är det fint?

Och då kan jag skvallra lite utifrån avdelning tjuvlyssnat. SP1:orna ska välja inrikting inför år 2 och 3. Samhälle med samhällsinriktning eller samhälle med ekonomiinriktning.

-Men sam/ekonomi är ju kul och nyttigt.
-Fast samhälle/samhälle är nog mer plugg.
-Jag vill ju diskutera och så...inte bara räkna
-Men jag då, jag tycker det är kul med matte, så sam/ek passar nog mig
-Gå på magkänsla? Men min jäkla magkänsla ändrar sig hela tiden.
-Är lärarna bra, då blir det ju kul och intressant och man lär sig massor.
-Men dom säger att den läraren bara ger uppgifter och så.
-Aha, men jag har hört att det är en skitbra lärare.
-Å, va svårt!
-Nä jag har bestämt mig - det blir sam/sam
-Ja jag har bestämt mig också, det blir sam/ek.

Flickorna pustar ut...och avslutar med: men man kan ju ändra sig!

Och jag pustar ut och tänker att det är skönt att jag inte har sådana val att ta ställning till.

Inga kommentarer: