torsdag 20 maj 2010

På gott humör!


Va' glad man blir av ungdomars kläder!
En så'n här skulle jag vilja ha!
Mysig!

Och en så'n här liten har jag haft...två gånger. Jag har ju en 85:a och en 81:a. Här är det Ida som gått här på BF som kom och hälsade på med sin lilla Wilma 3 månader. Ida bor i Skåne med Wilma och hennes pappa, men jag tror att de vill flytta uppåt - häråt. En himla go liten unge var det i alla fall och så roligt att få nosa på lite. Hopppas att Idas före detta lärare Gunilla och Laila ser det här också!

Nytt besök idag! Inte från Skåne men väl från USA och collegestudier med golf som strösta intresse. det går finemang för flickorna där borta. De åker hem till hösten igen,....fast de är ju hemma nu...eller hur är det. Var är hemma?

Golfen är påkostad därborta. Det känns nästan lite lyxigt att man bygger upp en hel golfanläggning för skolans cirka 20 golfelever. Och bara en bit bort märks de ekonomiska klyftorna mycket tydligt. Fattiga och farliga områden lurara runt knuten.

Alexandra och Malin har reflekterad mycket och vad jag förstår så samlar de på vuxenpoäng genom sina planeringar om ditt och datt. Jag uppmanar dem att "busa" lite också och deras klädsamma rodnader vittnar om att.....jodå vi vet;)

Å, dagens ungdomar är si och så, det kan vi ju höra lite överallt. Det är inte endast i positiv bemärkelse. Vi vuxna gnäller på dagens ungdom liksom våra föräldrar gnällde om oss och våra föräldrars föräldrar klagade på...osv. Så kommer det alltid att vara tror jag. Undrar vad dagens ungdomar ska uppleva med sina barn för att förfasas.

Nåväl...ett lunchsnack kan vara som det som Fredrik och Marcus hade idag, medan de antecknade och förtydligade på tillgängligt papper - ett busskort. Eftersnack kring dagens nationella prov i Matte D. Oups, Matte D, sa Anton och jag och hängde inte med alls. Men vi kan annat. Anton kan stoppa bollar i fotbollsmålet och jag kan...ja jag kan massor, dock inte matte!!!

Mmmm, glad blir jag också av Ainas fina blommor i fönstersmygen. Nu blommar bland annat dubbla vitsippor och blå vitsippor!

Inga kommentarer: