onsdag 5 maj 2010

Tack!

Jo mina vänner, nu har jag ju lagt upp bilder i Bildgalleriet på skolans hemsida. Bilder från Igelstaloppet, Igelgalan, mösspåtagning coh det senaste från idrottarna - guldlunch för simmarna!

På hemsidan ligger också längst ner en pdf-fil om Igelstaloppet - studenkampen....hur poängen ska räknas. Idag ska idrottslärarna gå igenom resultlistorna ännu en gång....ni vet , listorna behöver justeras.

Tack och hej, ja det kan sägas på många olika sätt. Nu för tiden, om jag jämför med när jag var i "studentålder"...jo nu hälsar man på varandra på ett annat sätt än vi gjorde.
Vi sa - hej och hejdå. Och vi fortsatte med - vi ses!
Nu kramar man om varandra, morsar på ett närmare sätt, pussas och kramas och man tar i hand! Avslutar hälsningen med - vi hörs!

Och häromdagen, när jag blev intervjuad av elever. Det är en uppgift i svenska där eleverna ska intervjua och göra en artikel. Hur som helst, när de här två killarna i RM1 fått sina svar...tog de mig i hand och tackade!

Jag blev så paff! De tog i hand som den självklaraste sak i världen. Paff och glad blev jag. Och jag förstod att det här så här vi gör nu för tiden. Fint tycker jag! Jag blev sittandes en stund och reflekterade över tacket.

Inga kommentarer: