torsdag 26 augusti 2010

EN VÄRDEFULL PLASTBIT

Oj oj oj, igår på eftermiddagen precis innan jag skulle gå hem!
Panik, panik!
En elev kommer tillbaka till skolan med paniken lysande i ögonen.
-Gunilla, Gunilla! Hjälp! Men så jäkla typiskt, första da'n, mamma kommer att slå ihjäl mig, jag har varit hemma och letat, jag har letat här ...min brorsa har letat, jag har letat på stan.....SL-kortet är borta!!!!
Iiiii!

- Såja såja, är du säker på att du tagit med kuvert och kort ut från skolan?
-JAAA!!!
-Leta igen!

Så går ett par minuter.
-Phu, det låg uppe på skåpet. Vilken röta! Fasen va skraj jag blev!

Det var väl en himla tur säger vi. Nu åker du hem, sa jag, och det första du gör är att gå in på SL:s hemsida och registrerar ditt kort. Då har du så kallad förlustgaranti!
-Ja ja, jag lovar, jag ska!

Och det mina vänner blir ett råd från oss på skolan- gå in på SL:s sida! Gör det nu! Om du är under 18 är det din vårdnadshavare som ska registrera kortet.

LÄS MER HÄR

1 kommentar:

Anonym sa...

Eyy Its a true story