torsdag 9 september 2010

Gomorron, jag tänker plugga här idag!

Gymnasieskolorna i Södertälje står inför en omorganisation läser vi i LT idag. Jag har arbetat i och för Södertälje kommun sedan 1973. Det är länge det! Så jag tänker inte uppröras eller tycka en massa förrän allt är klart. Vi säger som Pippi Långstrump brukar säga: på något sätt blir det. Det tycks dock som om Igelstaviken ska få vara ganska orört. Toppen!!!

Vi står inför den förändringen att vi vill erbjuda nationell idrottsutbildning på elitnivå....och då kunna ta emot eleverfrån hela landet. Därför letar vi inackorderingsmöjligheter för nästa års ettor. Vet du någon som skulle vilja bli en del av Igelstaviken?
-Gomorron, jag kommer jag för att plugga idag!
Ja så sa Anton när han kom in här med ett stort leende på sina läppar igår. Va bra, sa Anna-Lena och jag. Då har du kommit rätt, det är ett gymnasium det här. Fast vi vet vad han menade ;) Anton är fjärde målis i Assyriska och har ett lite annorlunda schema än sina klasskamrater.
I morgon fyller Anton 18 ser jag i LT. Grattis!

Och i LT idag läser vi vidare om Elin Boman som fyller 18 idag. Elin tränar hårt inom sin idrott och stora intresse - Cheerleading. -Det är inte bara att hoppa runt lite som många tror säger Elin till LT. Jag hade ingen aning om Elins intresse, det är kul att få ta del av lite nytt så här i tidningen. Hepp!

Så läs tidningen idag mina vänner!

Vilket väder! Vilket väder!
Härligt för SP-ettorna som ska ut på äventyr i två dagar. Mycket packning blir det! Vi önskar er trevlig samvaro! NV2 är ute och paddlar idag...inte utan att man (jag) blir lite avis på de som får vara på sjön. Inte för att jag vill paddla, jag tror inte at jag törs det. Skulle vara livrädd att kanoten skulle välta. Nej jag vill åka båt...fört fort på öppet hav. Men snart är det väl sommar igen....eller?

Bilden längst upp på eleverna i kanoter är från IDP2:s paddlingsdag i måndags.
-Vi hade så mysigt, lärorikt och fint sa Eva Bida igår. Riktigt riktigt bra dag! Det var en toppendag med en toppenklass! Igår var BF2 ute och i morgon är SP2:s tur.

I eftermiddag ska rektor tala om skolans Värdegrund med skolans nya elever. Vi värnar om Igelstaandan, i det inledande stycket om vår Värdegrund kan vi läsa:
På Igelstavikens gymnasium bemöter vi varandra med vänlighet och respekt. Varje person har en skyldighet att reflektera över hur det egna betendet påverkar andra.
Jag uppmanar alla att ständigt friska upp minnet genom att läsa och reflektera över vad som står i det vi bestämt här på skolan! Hela dokumentet hittar du på hemsidan!

Solen skiner :)

Inga kommentarer: