fredag 10 september 2010


"Hej älskade Igelstaviken!
En antik gammal elev som skriver detta mejl. Hoppas att allting är bra med alla er, och att verksamheten går fint! Det är så här att jag skulle behöva en kopia av....."

Ja så skrev vår gamla Karro Kaldoyo igår till oss. Det är som sagt så trevligt att höra från gamla elever.
SP-ettorna har ju som ni vet varit ute och vandrat och bedrivit studier utmed Sörmlandsleden. De orkade inte käka upp alla matsäck de hade med så .....varsågod, det blev en korvlucka idag på eftermiddagen!

Daniel, Chris och Sargon tackar och tar emot! Bra fredag, eller hur?!

Carolina och Frida i RM3 och Frida i SP3 har påbörjat sitt projektarbete...STUDENTBAL för Igelstas alla treor i vinter. Köp kakor uppmanar Caroline och Frida oss! De säljer nästa fredag igen till både elever och personal!


Carolina och Frida, RM3 hälsar oss välkomna tillbaka till kakbordet nästa fredag igen.

Och idag fick äran att "köra igång" IDP3. De skulle ja ha Historia med Sara. Sara var på vandring med SP-ettorna och hon hade förberett med instuderingsfrågor till klassen. Inga problem...va, ska du ha oss??? Visst var jag lite för långt i från luckan men ändå. Jag tog en bild också, med telefonen...på hela klassen när de sjöng för Anton. Lägger in den när jag fått tillbaka överföringssladden från en viss liten lärare...

-Du är bra konstig du, säger Daniel som tittar in nu och önskar trevlig helg.
-Konstig?
-Ja alltså på ett positivt sätt...du kan ju alla namn på oss. Trevlig helg på dig Gunilla!

Tack det samma önskar jag Daniel och alla andra.

Inga kommentarer: