måndag 6 september 2010

Strålande?

Strålande som alltid, skrev foto-Magnus om fotoschemat. Nja, jag vet inte det ja! (klicka på bilden för att se den bättre)
Men nu håller vi tummarna att fotograferingen skall funka nästa vecka. Jag sätter upp anslag också, jag sätter upp ett schema så ni som skulle ha undervisning i 2402 vet var ni ska ta vägen.

Så tar vi tag i den här veckan.
Min förhoppning är att alla börjar känna sig hemma, hitta sina kompisar och lärare. Förra veckan fick vi många nya kamrater och tyvärr var det några som bytte skola härifrån.

Idag kan vi läsa i LT om tomma gymnasieplatser runt om i kommunen. Jag skulle önska att alla som väljer skola inne i Stockholm tänker en extra gång. Det är skillnad att bli skjutsad i bil av föräldrarna till en mysig Öppethuskväll mot att sedan parvla sig upp tidigt och åka buss och tåg och kanske T-bana varje dag i tre år. Säg det till era kompisar i nian!
Det är snart dags för 95:orna att välja inför hösten 2011.

Inga kommentarer: