onsdag 29 september 2010

Inga elever idag...men

Igår fick vi smått storfrämmande. Lilla Lea och mamma Angelika Norbell, student-07 tittade in för att se att vi sköter oss. Och det gör vi väl?

Efter artikeln i LTom mig har det varit lite kul.....mesta uppmärksamheten tycks det bli att jag faktiskt varit med i en Jönssonfilm. Hi hi hi, hur stort är inte det? Jag tänker dock inte tala om i hur många sekunder eller minuter jag syns i filmen.
Jodå, klädförsäljningen börjar ta fart. På bilden är det elevrådets Lucia Hadrouli som visar kläderna för Edina Begovic.

Jahaja, det är väl lika bra att slå till? Eller? Imorgon, torsdag och på måndag kan du beställa. Kom ihåg att man måste betala samtidigt.

Idag är våra elever lediga därför att lärarna har en så kallad KU-dag. KU betyder alltså kompetensutveckling. Idag ska de lära sig något som heter Omdöme24. Där kommer elevernas omdömen samlas, det kommer att underlätta mycket vid utvecklingssamtal och i samtal med elever över huvud taget berättade man för mig igår.

Alltså, inga elever att hålla koll på idag, men väl kommunens gymnasiechef Joakim Graffner som på den här bilden läser LT tillsammans med Wendela Hebbes rektor Eva Ripa Torstenson. Idag är det rektorsmöte här på Igelstaviken med gymnasiechefen och kommunens samtliga gymnasierektorer. Jag gissar att man bland annat kommer att prata om den nya gymnasieorganisationen som skall träda i kraft till nästa höst.

Hej onsdag, nu kör vi!

Inga kommentarer: