torsdag 23 december 2010

GOD JUL


Nadine, Christian och Mazy

I tisdags var det sista skoldagen för eleverna. Tyvärr missade jag avslutningen nere idrottssalen, men jag har fått bilder av vår lärare Madeleine. Det var sång och musik och prisutdelning.
Här ovan ser vi blivande författare kanske. Det är de tre elever som välförtjänt prisades för sina noveller. Man hade i ettorna fått till uppgift att skriva en novell utifrån utanförskap och främlingsfientligehet.

Första pris gick till Mazy Fritz SP1A med motiveringen: för en ögonöppnande skildring av vårt moraliska ansvar för våra medmänniskor. De andra två pristagarna är Nadine OP1 och Christian NV1.

Undr julavslutningen höll Marvin i BF2 ett mycket uppskattat tal till alla. Marvin, jag hoppas att du har manuset kvar så jag får läsa det efter jul!!!
Nu tändas tusen juleljus. Jodå, under ledning av vår Lotta sjöng personalen för eleverna. Det måste ha varit jättefint...jag hörde att det blivit väldigt tyst och stämningsfullt.
HÄR ser du några fler bilder



Det är torsdag idag. Dan före dan!
Jag tackar er alla för den här terminen tillsammans med er. Det har stundtals varit tufft. Eller tufft...ja lite i svängigaste laget ;) eller hur? Men oftast mysigt. Lärorikt, eleverna lär mig så mycket om livet, om tekniken, om sig själva och jag har förstått att jag också bidragit med sånt som ungarna uppskattar. Det är det som gör mina dagar!

Studenkampen fortsätter efter nyår. Grattis NV3 till seger i pepparkakstävlingen! Ni hade gjort ett aldeles bedårande bak föreställande kyrka och kronprinsessbröllop. Alla bidrag var strålande och nu har vi haft dem uppställda här nere i entrén en tid. Oj oj oj, vad de har blivit beundrade!

Vila nu, ta hand om er och varandra så ses vi den 10 januari gen!
GOD JUL!
Kram Gunilla

Inga kommentarer: