tisdag 14 december 2010

Ledigheter

Igår, ja ni har väl sett på hemsidan, jo igår hade vi fin Luciauppvaktning här på skolan. Lucian Lovisa Ringström, alla hennes tärnor och pepparkaksgubbar kom från Nyckelskolan till oss. Jättemysigt!
Tack snälla ni!

Idag kom Lovisa tillbaka! Varför då då? Jo idag kom vår golftränare Magnus Elwin hit tillsammans med sex golfande ungdomar ur årskurs nio. Lovisa har brorsan Christopher här redan i NV2. Jag visade Lovisa och hennes klasskompis från Nyckelskolan en pepparkaksgubbe samt de andra ungdomarna, som kommer från Tumba om jag hängde med rätt, runt här på skolan. Naturligtvis ville de också träffa Lotta, vår syv för samtal kring våra olika program.

Vi kanske ses i höst - välkomna!

Tidigare idag kom en kille i trean in hit för att få en ledighetsansökan. Visst! Jag är inte nyfiken, men jag vill veta allt så jag frågade vad han skulle söka ledigt för.
-Jag ska åka till sommarstugan, träna och spela golf.
-Ok! ?
- Ja jag sticker själv, jag har vänner där som jag ska spela med.
Sommarstugan ligger, visade det sig, i Thailand! Jo jag tackar jag!


Linus SP3, blivande hemlös

De här treorna ville också ha ledighetsansökningar.
- Ska ni resa, frågade jag i samma sekund som jag kom på vilket gäng jag talar med.
Linus, Robban och Emma i SP3 ska arbeta med sitt projektarbete som handlar om hemlösa. De ska nu själva leva som hemlösa i ett par dygn. Burr!
Robban och Emma, SP3 blivande hemlösa

Var rädda om er därute - vi ses på fredag!

Nu får Lotta, vår syv besök. Hennes kollegor från de andra gymnasierna ska jobba här i eftrmiddag. Gymnasiemässan i februari ska planeras och man ska planera för en Roadshow. Själv går jag snart på Adminmöte, ett möte som vi inom administrationen har ungefär en gång i veckan då vi går igenom vad vi gör, vad man talar om på ledningsmöten, om nån behöver vara ledig osv.

2 kommentarer:

Op2Oskar sa...

Åå vilket intressant projektarbete, det ska man komma ihåg och dra lite inspiration från när det kommer till det :P

Gunilla sa...

Javisst Oskar, jag ser redan fram mot Projektmässan i vår då vi andra får ta del av alla spännande arbeten!