måndag 20 december 2010

Dan före dan före....

Jahapp, då kör vi då!
Två skoldagar kvar innan julefriden lägger sig över stad och land. Lärarna arbetar till och med onsdag och vi är några tappra själar som kommer hit på torsdag också.

Idag hälsar vi BF1, OP1 och IDP1 välkomna tillbaka efter avslutat APU. Eleverna har alltså varit ute på arbetsplatsförlagd utbildning. Hur har ni haft det?

Och hur gick det för BF3orna som stod på torget med sin loppis i lördags?

Just nu har jag en tvåa här i luckan. Han är så trött, säger han, så trött för att det är jul jättesnart och då är man uppe längre på nätterna.
-Men varför går du inte och lägger dig tidigare då?
- Nä jag är inte sömnsugen.
- Då får du ju räkna med att du är trött.
- Ja ja, jag klagar inte men alla andra är så trötta...

Andreas i OP1 kommer nu, från APU. Med ett stort stort leende på sina läppar.
- Hur har du haft det?
-Bra som fan!!!
-Var har du varit?
-Lina hemtjänst. Jag har fått åka runt i bil till människor från olika kulturer för att städa, diska, bäddat, moppat, jag har matat de gamla också.
-Vad har du lärt dig?
-Jag har lärt mig ta ansvar. Jag har lärt mig att planera tider från brukare till brukare. Man ska inte visa att det känns en dålig lukt i lägenheten, det kan få brukaren att må dåligt.
-Du har valt rätt program alltså?
-Japp, men jag ska inte ta hand om gamlingar, jag ska plugga till sjukgymnast...tror jag.

2 kommentarer:

Chris Rm2 sa...

Tycker du gör ett underbart arbete stor creed för dig Gunilla! du är den mest älskade personen i skolan!

Hoppas du får en underbar helg och massa julklappar till dig :)
Gott nytt Jul & god ny år

Gunilla i Luckan sa...

.....men Chris då...tack va gullig du är!
Kram på dig!