tisdag 7 december 2010

Hej hej tisdag!

Idag har vi haft två före-detta-elever-besök här!
Här är det Sara Kerimo som kikar in.

Tidigare på dagen var Emelie Bråten här...och jösses vilken bok hon visade mig. En kemibok, tung och stor som bara den...och på engelska. Men det tycktes inte avskräcka Emelie - det är så roligt, jag måste träffa Gustav (vår kemilärare) och tacka honom för allt.

Sara å sin sida berättar att hon är yngst på sitt program, socionomprogrammet inne i Stockholm. Det funkar, det är så stimulerande. När en del kurskamrater måste gå för att hämta sina barn på dagis...då inser Sara att hon är ung. Sara har fått mycket positiv cred av föreläsarna att hon har synpunkter, kan delta i diskussioner osv. Och för det säger Sara, kan jag verkligen tacka pappa, och jag är ju inte helt lost! Och vi som vet vem pappa Kerimo är förstår det så väl.

Brorsan Kerimo, Naramsin ni vet, han pluggar till läkare i Polen. Det passar honom säger Sara. Skulle han pluggat i Sverige då skulle kanske den där lille festprissen visat sig! Nu är det två svenskar i Naramsins kurs och de bor inom skolans område, nybyggt med pool och gym och så.

Sara läste Samhällsprogrammet här och har nu 3½ år framför sig med näsan över böckerna. Sara lyser av glädje! Det är så mysigt!

Vinko Vinko - vilken kille!
Vår och Södertälje simsällskaps Nordiska juniormästare!
Grattis, vi är så stolta - vi glädjer oss med Vinko och hans tränare!

Vad gör vi när skolan är stängd? Ja, precis som alla andra, vi rättar prov, planerar, handlar, städar, slappar, läser böcker, kollar på TV....och vi spelar boule! I höstas på uppstarten/introduktionsdagen för personalen hade vi femkamp. Personalen i NV/SP arbetslag vann, OP/RM-personalen kom tvåa ...osv.

Som pris fick man glädjen att anordna någon trevlighet för personalen. Igår var vi inbjudna av OP/RM att spela boule. De som vill, kan och tycker sig ha råd hänger med. Vi hade en jättetrevlig kväll där vi odlade vår del av Igelstaandan. Och nu kan man ju börja ladda för en ny karriär....boulespelare, det är väl snyggt. Det gick väldigt bra för mig och min partner Filip. Att Filip är väldigt väldigt duktig boulspelare kan ju ha nå't med vinsten att göra...men jag drog mitt strå till stacken! Jojomensan!


Om jag får säga det själv var vi nog i det närmaste överlägsna.....*host host*.
Trevlig kväll var det i alla fall!
Riktigt mysigt!

Inga kommentarer: