torsdag 26 november 2009

Dagen efter

Jo, som sagt vi hade skolan öppen igårkväll. Det var spännande att möta alla ungdomar med deras föräldrar. Några gamla bekantingar!
Yngre syskon till våra elever.
Jättekul!
Just nu, är det slutet på lunchtiden och jag hör hit upp till mig hur killarna spelar fotbollsspelet där nere. Igår lockade spelet fram en riktig kämparglöd hos den här killen, William och hans pappa Mikael. De hade riktigt kul såg det ut som!
Välkommen tillbaka om några år William!
Jag smög in i Samlingssalen, eller som många säger aulan (när ska vi bestämma vad vi ska kalla det?) Hur som helst, där presenterade lärarna som arbetar med samhällsprogrammet sina olika kurser, mål och skolan.

Och vad var det nu Ulrika sa? -
Människor har i alla tider behövt mat, tak och kläder över huvudet...
Eh...
Nej, människan behöver kläder, tak och mat i massor över huvudet...
Tills sist blev det rätt - kläder, mat och tak över huvudet. Ulrika, Monica med flera lärare fick hjälp av , till höger om Ulrika på bilden Rasmus och Daniel i SP1.

Fasen så duktiga elever vi har!!!

Idag går veckan vidare i lagom lunk. Vi har två klasser ute på APU nu. Det är lite tomt och tyst efter dem. Det är OP1 och BF1 som gör sin första praktikperiod. Nästa vecka piper IDP1 iväg.

Uppsnappat utanför matsalen:
-Å, vilken himla god köttfärslimpa, som mormors!
-Ja-a, den var fett bra. Hoppas det finns lite sån't i morgon också!

Här utanför Luckan var det lite körigt nyss. En flicka fick så'n väldig migrän att hon var nära att tuppa av. Jag bäddade ner henne i vilrummet. Det var synd att skolsyster var på annan skola och vaccinerade, för flickan hade inga migräntabletter med sig. Nu är hon i gott förvar med sin pappa.

Projektkillarna som ska bilda ett band behövde en gitarr till.
Telefonen ringer.
Jobbargubbar utanför Luckan söker vaktis. När jag arbetade på föskola , då var jobbargubbe det finaste man kunde vara. Med jobbarbrallor, verktyg och en skitig keps - snacka status!!! Pappor med dokumentportfölj - nja det var bara löjligt, tyckte de små.

Och jag bara nyser - allergi eller förkylning på gång - jag vet inte.

Inga kommentarer: