onsdag 25 november 2009

NV1 tar hand om amerikanarna

Nv1 hade biologi igår på eftermiddagen med Gustav.
-Kom och titta!
-Visst gärna!

Att sätta nålar, ta fram skalpeller, titta i lupp och dissekera amerikanska daggmaskar - det var vad som stod på programmet igår.
Spännande tyckte jag som bara tidigare använt små svenska daggisar till metspöt ute på en holme i skärgården.





Det finns också bilder på vår hemsida - välkommen att titta!

Nu fortsätter vi att fixa det sista inför kvällen!
Klockan 18.30 slår vi upp portarna för alla nior som är intresserade av Igelstaviken.
Vi ska informera om våra program och om våra idrotter.
Vi ska visa vår fina skola.
Vi ska svara på frågor.
Vi ska, som alltid göra vårt bästa!
Välkomna!

Och jag tycker att det är spännande att se om det är några ungdomar som jag känner igen från förkolorna i Pershagen där jag arbetade tidigare. Nu har jag några elever i ettan här på skolan. Men förra året - ja det har jag väl berättat, då kom en pappa med sin dotter som var intresserad av Igelsta.
Och det var pappan som jag haft på dagis! Herre Gud, en tunnhårig kille kring de fyrtio! Märkligt!

Nu kör vi!

Inga kommentarer: