fredag 20 november 2009

Mot helgen

Som väl alla vet vid det här laget - Gymnasiemässan i Älvsjö pågår nu! Jag smet från Luckan dryga timmen vid lunchtid idag. Gick en sväng på mässan och förundrades över all uppfinningrikedom som finns på länets många gymnasier. Allt för att erbjuda elever just sin utbildning!
Sollert och Dusan från IDP3 gjorde sig bra i vår, som jag tycker enkla och estetiskt tilltalande monter.

Meri och Catrine från Op3 ville informera om sitt Omvårdnadsprogram och de andra programmen förstås.


Oh oh oh, vem är det här då?
Vår gamle Håkan på besök. Ja ja, han längtar tillbaka till Igelsta förstås! Här är Håkan i glatt samtal med vår BF-lärare Siw. Håkan är på mässan och representerar Fridegårdsgymnasiet från långt långt bort - ända uppe i Bålsta.

Nyss var Nadja här inne och morsade.
Nadja tog studenten nu -09. Vi pratade om mässan och Nadja sa att om hon skulle varit på mässan så skulle hon bara ha gott att säga om Igelsta och skollivet. Det är skillnad mot att jobba! Oj oj oj. Hur mycket jag än tänker så hittar jag inget negativt om Igelsta...inte för att fjäska men så är det faktisk!

Med de orden kan jag med ett leende stänga Luckan för den här veckan. Och jag önskar alla nior varmt lycka till i jakten på ett intressant och bra gymnasium.

Full fart mot helgen!

Inga kommentarer: