måndag 16 november 2009

Ja, vad gör man egentligen?

Vi inbjuder till ÖPPET HUS nästa vecka. Och nu i veckan är det Gymnasiemässa i Älvsjö då vi presenterar oss. Då ska vi dela ut flyers på vilka Tryckfelsnisse varit framme. Jag sitter och klistrar över små klistermärken med rätt tid. Vi är många som delat på det ärofyllda uppdraget.

Några elever undrar just
- Vad är du anställd som egentligen???
- Jag är anställd som receptionist och webbredaktör.
- Jaha, jamen det där ser ju jäkla soft ut att bara sitta där.

Visst är det soft....just nu.
Lyssnar på webbradion. Samtalar lite här och där.

Jobbar också med Terminsprogrammet inför nästa termin. Jag fyller i datum, fasta punkter, lov och sån't därefter mailar jag över alltihop till biträdande rektor Anna-Lena. Anna-Lena får lägga in alla andra händelser som lärare givit till henne. Det är friluftsdagar, temadagar, studiebesök och liknande.
Ja det är går åt en hel del tankeverksamhet för att få det hela att gå ihop.

Efterfrågade datum verkar vara:
Studentdagen som blir den 9 juni.
Ettor och tvåor slutar den 11 juni.
Lärarana skickar vi hem 16 eller 17 juni.

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Skönt att du har sån koll Gunilla! Och du...det är inte alltid så soft i luckan! Det kan jag skriva under på!