tisdag 10 november 2009

Hej och hå - rulla på!

Idag är det en så kallad Nämndtemadag nere på Stadshuset. Temat för dagen är kost och kostförståelse. Vår biträdande rektor Anna-Lena Hed, th på bilden är en av deltagarna.
I temadagen ingår att praktisera i ett kök, precis som om inte en kvinna har gjort det tidigare! Men nu gäller det storkök!
Jobba på!
Här får Anna-Lena och eleven Maria Zaiti OP3 instruktioner av kocken Jacob som ju alltid vill vara med på bild!


Här ser vi också Eija i full färd med att fixa potatisen. En liten påminnelse igen till alla gäster i restaurangen - ta endast så mycket mat som du tror att du orkar äta. Ta hellre två gånger om du är mer hungrig. Vi vill inte att maten ska hamna i i soppåsen!
Vår Erasmusstudent Franzisco med sina flickor Bettan och Raika!



Hej och hå!
Lunch om en timme - det ska bli gott!

5 kommentarer:

ulrica sa...

den biträdande rektorn ser ju ut att trivas som fisken i vattnet. kanske ska låta henne gå lös i köket fler ggr ;)

Gunilla i Luckan sa...

Hej Ulrica, kul att "ses". Njae, vi har ju redan jätteduktiga killar och tjejer i köket så om jag får bestämma så tycker jag att Anna-Lena gör sig ännu bättre i sin rektorsroll!

ulrica sa...

haha jaa anna-lena lurade in mig här. jo det har du nog rätt i. men håll med om att hon ser ut att trivas? ;) kolla bara tekniken hon har.

Gunilla i Luckan sa...

Jovisst, jag håller med....Igelstaviken kan allt!

Anna-Lena sa...

Tack kära supporters! Jag fick väl till de där järparna till slut!