måndag 8 mars 2010

Det börjar röra på sig

Hej måndag!
Idag erbjuder Igelstaviken en så kallad resursdag. En dag där lärarna erbjuder prov, stöd med mera för de elvever som av någon anledning halkat efter. Det är ju jättebra tycker jag och många elever. Vid lunchen talade jag med en lärare som erbjudit 12 elever en extrachans i engelska. Man skulle se en film och skriva en recension, tror jag. Men endast fem av tolv kallade elever kom.
Var var ni andra???

Imorgon kör vi som vanligt. Det ska bli kul att se er igen.

Våra vuxenelever skulle få besök/föreläsare idag klockan 12.00. Personal från psykiatrin i Södertälje var bokade. Ooops, då dyker de upp och det visar sig att en av tjejerna är vår gamla Therese E student -06. Va kul!

Vanlig fråga som jag får per telefon: när tar min son/dotter studenten?
Tala om hemma att vi släpper ut er den 9 juni! Och på skolans hemsida under fliken STUDENT2010 försöker jag uppdatera så fort det händer nåt. Nu väntar vi på reslutat från omröstningen av treorna bästa klassfoto.
Jag undrar jag....

Inga kommentarer: