torsdag 11 mars 2010

Studentkampen

Jag fick ett mail igårkväll från studentkampsplaneringsledarchefen (phu!) Hed. I mailet framgick resultatet från deltävling Bästa klassfoto. Ovanstånede bild på OP och RM som placerade sig på plats 3 och plats 2.
Och vinnare blev..............personal....Nä så klart inte!
Vi fick ju inte ens vara med i tävlingen :(
Men lite schyssta är vi på bilden i alla fall va?

Vinnare med en marginal på en röst blev NV3!
G R A T T I S !
I Studentkampen klättrade därmed NV och ligger tvåa med 8 poäng. Leder gör RM med sina 11 poäng.

Ida och Maria nöjda RM-treor! De är nöjda med sin förstaplats (än så länge) i Studenkampen och de var jättenöjda med sin "studentfest" som de haft nu i veckan!

Och på fikat alldeles nyss dikuterade vi ledigheter, utlandsvistelser, sportlovsledigheter på andra veckor än den fasställda sportlovsveckan. Vi tyckte lite olika kan jag säga. Själv är jag av den uppfattningen att går man på gymnasiet då ska man vara här. Ok, det är en frivillig skolform, men har man väl börjat så krävs 100% närvaro. Åka långt bort i världen , javisst jättespännande, men det får man göra på icke skoltid tycker jag.
Var sak har sin tid!
Vill du bada - cykla till Farstanäs eller Mälarbadet.... ;)

Jag gillar inte heller disco för tvååringar eller stora partaj på typ Mc Donalds för småungar.
Är jag upprörd? Ja lite....
HEPP!

2 kommentarer:

Ida, OP3 sa...

Vet du vad Gunilla? Så gott som ingen i vår klass vill ta studenten längre, för vi är så jäkla utmobbade. Nu hade de till och med "glömt bort" att tala om för oss att det är röstning till var studenten ska tas imorgon för att vi är på praktik! Vi är sjukt utanför och vi har tappat sugen totalt till allt som har med studenten att göra. Jättetrist, men ack så sant..
Och du får jättegärna skicka våra projektbilder du tog till min hotmail, i.fredhage@hotmail.com :D <3

Gunilla i Luckan sa...

Ida- vännen, igår när vi hade personalmöte med all personal på skolan så tog vi upp dilemmat med att det är två klasser ute på APU. Så det vet man om. Och jag är övertygad om att ni naturligtvis också ska få tillfälle att rösta!!!

Jag har mailat till dig och klassansvariga, rektorer med flera nu!
Kram!