fredag 19 mars 2010

Hej och go'morron!

Så är det fredag igen!
Eleverna kommer i omgångar, börjar olika tider. Och nu när jag tittade mot pendeltåget kommer ett (av många) kärlekspar.
Hand i hand!
Vårkläderna har börjat åka på.
Det värmer att se de ungar som mår bra!
Ja ja jag vet att det finns de som inte mår kanon. Som Winnerbäck sjunger: ...om man inte har fått säkra kort på given. Men alla kan nå't!

I alla fall - det där kärleksparet som kom släntrande. Det var så mysigt att se.
Men...sen kom de in i skolan och de släppte varandra. Killen mötte några polare och det var då jag blev ännu gladare. Nu för tiden tar ungdomar varandra i handen och hälsar eller som nyss - de kramar om varandra lite grabbigt!

Så gjorde aldrig vi när jag var ung. Vi sa hej, sen var det bra.
Nu känns det som om det är ännu kamratligare.Jag har nyss varit på studentmöte. Platsen - här eller vid Marentrappan är inte avgjort än. Vi är nu i alla fall en bit på väg i studentförberedelserna.
Yippi!

Bilden är från förra årets Mösspåtagning. Ni vet väl att lärarna redan är i full gång med de hemliga förberedelserna inför mösspåtagningen.....oj oj oj - det är tur att ni inte vet allt.....!

4 kommentarer:

Nadja OP06 sa...

Härlig blogg du har:D. får ta och kika in lite oftare

Julia Schwamberg sa...

Klart att jag besöker dig jag också :-)!
Trevlig helg!

BF3 sa...

Hejsan!
Såg på hemsidan att det inte står något om hur BF3 ska fira sin studentskiva, så tänkte bara informera om att vi precis som RMID ska åka på kryssning men i maj.
Ses på måndag! /BF3 :)

Gunilla i Luckan sa...

Tack BF3! Det är bra att ni håller ordning på oss, här var det ingen som visste när vi hade möte i fredags.

Yes, vi ses - välkomna tillbaka!