onsdag 31 mars 2010

Igår fick jag en jättefin och smart flaska av Anna Axelson t.h på bilden här i sällskap med Linnea i klass RM3. Anna delade ut flaskor till sina klasskamrater.

Hur kunde Anna göra det? Jo, när Anna gick i grundskolan deltog hon i någon form av uppfinnartävling vilket resulterade i dessa smarta flaskor med skruvkork på två ställen för att passa in under alla olika slags vattenkranar.
mmm, riktigt riktigt smart!

Lite senare på dagen kom Sara och Lisa i OP2 till mig för att berätta att de skulle lära sig venprovtagning. Kom och fota - vi är jätteduktiga, sa de.
Visst visst!
På bilden här uppe är det Malin som får agera sjukling medan Sandy sticker.

Det är mycket att tänka på för att ta ett venprov, mer än vad vi vanliga männskor kan tänka oss. För oss är det ju bara självklart att det ska finnas vårdpersonal som kan allt när vi söker vård. Jag känner mig riktigt tacksam mot alla som väljer utbildning och arbete inom vård och omsorg.

När eleverna tränat på det praktiska gäller det att dokumentera och ägna sig åt teorin. Här sitter Gresa, Malin och visst är det Sandra också?

Jag tror att man kan våga bli lite sjuk när de här tjejerna är klara med sin utbildning.
Fler bilder från metodrummet HÄR

Idag har jag varit på studentmöte. Det är ju klart nu att utspringet blir här på skolan. Det var ett riktigt bra möte med engagerade elever. Men så är det det här med studenkampen....det finns några frågetecken kring till exempel Igelstaloppet. Det ska vi fixa.

Medan jag var mötet skulle jag koppla om min telefon till Aina som skulle ta emot alla samtal med bland annat eventuella frånvaroanmälningar. Jättebra! Det var bara det att jag kopplade fel i alla hast. Hoppsan då, jag kopplade om till Mikael, vår rektor som suttit på rektorsmöte i kommunen idag.

Hi hi hi, så tokigt det kan det bli!

Inga kommentarer: